Friday 4 February 2011

perpisahan


post ini ditulis khas untuk seorang sahabat yg telah menemani aku selama 8 tahun lamanya, NUR ALIA ELIDA BT SUKOR. post ni ditulis ikhlas dari lubuk hati farah farhana yg paling dalam.

"Usah ditangisi sebuah perpisahan kerana tanpa perpisahan,
kita tak dapat merasai betapa manisnya sebuah pertemuan"

Betul kata orang, setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan perpisahan itu mmg sangat menyakitkan. Alia, dah 8 tahun kite slaluuu pergi skola same2 makan same2 gelak same2 nangis same2 karoke lagu erra same2. haduyyyyyy nak ckp sume mmg sampai taon dpan pon tak abes. ingat lgy mse kite mulaa2 knal mase darjah satuuu? kite siap nangess lagy sebab tak same kelas dgn alia. heee agak mengongg msetuh. pastuuu start dari situuu kite slaluu same kelas je kankankan, smpai laa form 4 nih. tapi tiba2 alia dah nak pergi. siyessss mase alia ckp dye dapat asrama, aku mmg rase laen mcm. rase mcm sgt sedih nk berpisah. start dari situuuu, aku mmg takot sgt bile fkirkan pasal hari2 mendatang tnpe alia. It's really hard to separate with someone you know for almost 8 years. To separate with the one who knows you until there is no more secrets. 

Dan duluuuu, orang selaluuu sebut F4 F4 F4. skarang nih, takde lgy F4, sbb lidorrr dye dah tade. skrg tinggal F3 je, ohhhh takmungkennnn! sgt janggal!





ahaaaa! psni dah takde lagy kan saat2 manis macam kat atas tuhh? haduyyyyy sgt sedih T.T dah 3 taon kitorang berempat bersame. gurauu2 gadoh3 blakon aneh lagy hahahhaa banyaknye kenangan bersama. taksangke pulak persahabatan yg dah terjalin nih akan berakhir dgn perpisahan.


"SELAMAT JALAN, ROMEO! ALIA!"

Silakan lanjutkanlah perjuanganmu ke arah yang lain, ditempat yang baru, yang akan menjadi jarak pertemuan kita. Hari ini, jiwa dan naluri kita kembali terluka atas perpisahan raga.  Namun percayalah sahabat, hati kita akan selalu terikat kerana semakin jauh ragamu melangkah, semakin hatimu mendekat.

Tidak usah terlalu bersedih sahabat, tapi berbahagialah! karena engkau akan menemukan suasana yang baru, bukan disini lagi, tapi disana. Cukuplah setiap kenangan yang telah kita tanam, akan menjadi kenangan yang tumbuh subur dalam hati kita. 

Sahabat, segala rindu yang akan muncul, segala nafas yang akan berhembus, segala harapan yang akan kita raih, segala langkah yang akan kita ayunkan, yakinlah disana pasti ada kejayaan. Biarkan aliran airmata ini jatuh, biarkan dia mengalir, karena airmata tak bererti sedih, airmata tak bererti duka, airmata adalah juga lambang bahagianya hati.  Biarkan dia menemani kita di hari ini. Karena dia memang hadir untuk ini, untuk sebuah perpisahan.

Buat sahabatku, walau dimana kau berada, teruskan usahamu, kita akan bertemu kembali semasa cuti bulan tiga nanti, InsyaAllah :D


eeeeiiii farah farhana menangis lahh! haha burokkkkkkknye muke =='
yupppp ini gmbaa sbenar mase post nih ditulis pada jam 3.15 pagi

My last word, gudluck dekat sane alia! sorry sbb takdapat bagi ape-ape buah tangann. jgn lupekan tige dkat sini yekkk. kita akan slaluu doakan alia dekat sanaa